Snel antwoord
Onze medewerkers van de klantenservice kijken graag voor je mee naar de mogelijkheden en kunnen jou tevens inzicht geven in de kosten die hiermee gemoeid zijn.
Reis wijzigen of omboeken: wat kunnen we voor je betekenen?
Na boeking krijgen we regelmatig de vraag van klanten of we nog wat kunnen wijzigen aan een vakantie. Deze wijzigingen variëren enorm; het kan gaan om de wijziging van de accommodatie of de reisdatum. Ook wordt ons regelmatig gevraagd of men nog van bestemming kan switchen of dat er een andere reispartner mee kan.
Waar mogelijk proberen we zoveel mogelijk tegemoet te komen aan deze verzoeken. We zijn hierbij wel gebonden aan de voorwaarden die voor jouw reis gelden, de beschikbaarheid en evt. meerkosten die hieruit voortvloeien.
Hoe kun je de wijzigingsmogelijkheden opvragen?
Wanneer je een reis wilt wijzigen, kun je hiervoor contact opnemen via onze klantenservice. Wij brengen - na contact te hebben gezocht met de uitvoerende reisorganisatie of andere partners - jou inzichtelijk welke kosten er gelden. Pas bij akkoord op dit totaalplaatje passen we jouw reis aan.
Wat zijn de kosten van een wijziging?
De kosten worden bepaald door de uitvoerende reisorganisatie en of partner waar we voor jouw reis mee samenwerken. Bij kleine wijzigingen rekenen zij ca. € 30,-, maar in specifieke gevallen kunnen deze kosten een stuk hoger uitpakken. Naast de kosten vanuit de uitvoerende reisorganisatie berekenen we vanuit dé VakantieDiscounter ook € 25,- aan administratie- en wijzigingskosten.
Daarnaast kan de reissom wijzigen als gevolg van een gewijzigde reis, bijvoorbeeld wanneer u kiest voor een ander hotel of de ticketprijs wordt aangepast wegens het vliegen op een andere datum. Ook het aanpassen van geboortedata kan voor extra kosten zorgen; als een kind met de aangepaste leeftijd volgens de voorwaarden van de uitvoerende reisorganisatie als volwassenen wordt gerekend bijvoorbeeld.