Snel antwoord
Indien de accommodatie tegenvalt, kun je ter plaatse contact opnemen met het receptiepersoneel. Als dit niet leidt tot een oplossing kun je contact opnemen met de reisleiding of de lokale agent. De contactgegevens vind je op de reisbescheiden.
Onze reizen worden met veel zorg samengesteld, evenals de informatie die wij vooraf beschikbaar stellen. Helaas kan het altijd gebeuren dat de accommodatie niet aan de verwachting voldoet. Wat nu?
- Ongedierte. Kakkerlakken, ze zijn de angst van veel vakantiegangers. Toch zijn deze beestjes in Afrikaanse, Aziatische, Caribische en mediterrane landen niet raar. Sterker nog; het zijn standaard inheemse diersoorten en zeker geen teken van slechte hygiëne. Wanneer je last hebt van kakkerlakken – of bijv. spinnen, mieren of zandvlooien – raden we je aan om contact op te nemen met het personeel bij de receptie. Zij kunnen vaak wat betekenen in de vorm van verdelgingsmiddelen. Je kunt deze middelen ook zelf aanschaffen in een lokale supermarkt.
- Technische mankementen. Airco, verwarming of lift kapot? Meld dit bij het receptiepersoneel. Zij kunnen dan een techneut of monteur inschakelen om dit mankement te verhelpen.
- Geluidsoverlast. Waar er in België duidelijke normen en regels zijn voor het aantal decibel, kijken ze hier in andere landen minder naar. En afhankelijk van de locatie kan geluid tot in de late uurtjes doorgaan. We gaan er vanuit dat je – als je zoveel mogelijk rust wilt – hier al rekening mee hebt gehouden bij de keuze van accommodatie. Toch kan het voorkomen dat je net op het meest drukke plekje wordt geplaatst. Ga in overleg met de accommodatieverschaffer om bijv. te kijken naar de mogelijkheden voor een andere kamer. Hier zijn geen garanties in af te geven helaas.
- Overlast van andere vakantiegangers. Dit is iets dat je zeker kan melden bij de accommodatie. Mede-vakantiegangers die enorme overlast veroorzaken kunnen een officiële waarschuwing krijgen zelfs toegang tot het complex worden ontzegd.
- Bouwactiviteiten. Waar bouw- en renovatiewerkzaamheden aan de accommodatie vaak voorafgaand aan je vakantie bekend zijn, geldt dit niet voor bouwactiviteiten in de directe omgeving. Het kan voorkomen dat je hier – met name in het voor- en naseizoen – hinder van ondervindt. Helaas kunnen zowel de accommodatieverschaffer als wij hier niets aan veranderen. Je kan altijd vragen of er een kamer beschikbaar is die verder weg ligt van de bouwactiviteiten. Waar mogelijk zal de accommodatieverschaffer vakantiegangers graag tegemoet komen.
Welke acties kun je nog meer ondernemen?
Heb je bovenstaande acties al ondernemen en heeft het geen effect gehad óf heb je een andere klacht? Naast dat je je tot de receptie kan richten, kan je ook contact opnemen met de reisleiding of de lokale agent. De juiste nummers hiervoor vind je op de reisbescheiden.
Wordt de klacht ter plaatse niet naar wens opgelost?
Het is mogelijk om na afloop van jouw vakantie een klacht in te dienen via onze website. Zorg ervoor dat je wel bewijs hebt van de acties die je ter plaatse hebt ondernomen. Je hebt namelijk altijd meldingsplicht; de reisleiding of lokale agent moet conform voorwaarden altijd de mogelijkheid hebben gehad jouw klacht op te lossen.