Snel antwoord
Als online reisbureau werken we samen met tal van luchtvaartmaatschappijen. Elk met hun eigen regels omtrent stoelreservering. Ook kunnen er per ticket specifieke richtlijnen gelden voor het online inchecken. Je leest er meer over hieronder.
De mogelijkheden om vooraf stoelen te reserveren
Hoewel het bij een groot deel van onze vakanties mogelijk is om vooraf stoelen te reserveren, geldt dit niet standaard voor al onze vakanties.
Of dit wel of niet kan, hangt samen met diverse factoren. Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden de optie simpelweg niet, maar het kan ook liggen aan bijvoorbeeld de (voordelige) manier waarop jouw ticket is ingekocht door de uitvoerende reisorganisatie of onszelf.
Vanwege alle verschillende regels en tarieven vind je na het boeken de juiste informatie omtrent het reserveren van vliegtuigstoelen in de boekingsbevestiging.
Wat kost een stoelreservering?
De druk op de tarieven van vliegtickets – onderdeel van jouw pakketreis – hebben de laatste jaren gezorgd voor veranderingen bij de luchtvaartmaatschappijen. Ook zij willen een gezond bedrijf blijven. In veel gevallen is een stoelreservering dan ook tegen betaling. Een vast tarief of een gemiddelde is hier helaas niet in te noemen. De luchtvaartmaatschappijen zijn zelf in charge om deze tarieven te bepalen.
Goed om te weten!
- Een stoelreservering is niet verplicht. Wil je de garantie hebben dat je naast elkaar zit, dan raden we dit wel aan. Zeker als je met meer dan twee personen reist.
- Omdat de stoelreservering plaatsvindt bij de luchtvaartmaatschappij hebben we hier geen enkel zicht op en kunnen we je hierin ook niet ondersteunen bij problemen. We kunnen je uiteraard wel op weg helpen als je niet weet hoe of waar dit te doen. Neem dan contact op met onze klantenservice.
- Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het helaas enkel mogelijk om per creditcard te betalen. Hierop hebben wij helaas ook geen invloed. Mocht je zelf geen creditcard hebben, is er misschien wel iemand in jouw omgeving die je lief aan kunt kijken.