Snel antwoord
Wij vragen tijdens de boeking alleen om jouw naam volgens paspoort (alleen de eerste voornaam), niet om je -nummer. Je hoeft aan ons dus niets door te geven als je een nieuw paspoort hebt. Mogelijk dien je dit wel door te geven aan de luchtvaartmaatschappij of andere partijen.
Hoewel wij geen paspoortnummer (of nummer van jouw identiteitskaart) vragen tijdens het boeken, kan het zijn dat je dit wel hebt doorgegeven aan andere partijen. Denk hierbij aan o.a.:
- Luchtvaartmaatschappij. Mogelijk heb je bij het reserveren van stoelen, toevoegen van extra bagage of het online inchecken wel jouw paspoortnummer doorgegeven. Neem in dat geval contact op met de luchtvaartmaatschappij.
- Visum. Heb je online een visum geregeld? Afhankelijk van waar je deze hebt geregeld en voor welke bestemming dit was, kan het zijn dat je jouw paspoortnummer hebt doorgegeven. Dit geldt ook wanneer je een ESTA hebt aangevraagd voor de Verenigde Staten. Neem contact op met de partij waar je jouw visum/ESTA hebt aangevraagd.
- TSA. Voor sommige bestemmingen is een TSA verplicht. Dit heb je dan via ons gehoord en online aangevraagd. In dit geval dien je contact met ons op te nemen, zodat we kunnen zorgen voor een nieuwe aanvraag.
LET OP! Mogelijk zijn er meer uitzonderingen. We raden je aan goed na te denken waar je jouw oude paspoortnummer mogelijk hebt doorgegeven; je bent hier zelf eindverantwoordelijk voor.
Is jouw paspoortnaam gewijzigd?
Is bij het aanvragen van het nieuwe paspoort ook jouw naam volgens paspoort veranderd? Dan dien je wel contact met ons op te nemen. Een verkeerde naam op jouw reisbescheiden kan zorgen voor weigering op de vlucht of bij de accommodatie.