Snel antwoord
Als een klacht niet naar tevredenheid is opgelost, is het mogelijk om binnen 24 maanden na indiening van de klacht het geschil schriftelijk voor te leggen aan de Geschillencommissie Reizen.
We besteden veel zorg & aandacht aan het samenstellen van onze reizen en het selecteren van onze partners. En informatievoorziening staan bij ons hoog in het vaandel, evenals het correct afhandelen van klachten. Maar wat als je nu niet tevreden bent over onze klachtafhandeling?
Hoe werkt het wanneer ik een klacht indien?
Het beste is om een klacht ter plaatse direct met de reisleiding of lokaal agent op te pakken. In het gros van de gevallen kan dit direct naar tevreden opgelost worden. Wanneer dit niet is gelukt, is het mogelijk om na afloop van de vakantie een klacht in te dienen.
Afhankelijk van de klacht pakken we dit intern op of met de uitvoerende reisorganisatie of lokale agent. Wanneer wij afhankelijk zijn van deze laatste twee kan dit – afhankelijk van het seizoen – gemiddeld 6 tot 8 weken duren.
Tot wanneer kan ik een klacht indienen?
Afhankelijk van de geboekte reis dient jouw klacht binnen één of twee maanden na terugkomst bij ons ingediend zijn. De termijn van één maanden geldt wanneer jouw reis door een Nederlandse reisorganisatie wordt uitgevoerd. Duitse reisorganisatie hanteren twee maanden volgens de algemene voorwaarden.
Van essentieel belang voor de klachtafhandeling is een klachtenformulier dat je ter plaatse hebt ingevuld met de reisleiding of de lokale regiomanager. Zonder dit formulier kan een klacht afgewezen worden.
Wat als een klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld?
Als een klacht niet naar tevredenheid is opgelost, is het mogelijk om binnen 24 maanden na indiening van de klacht het geschil schriftelijk voor te leggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissie.nl.