Snel antwoord
Bij de meeste reizen is het mogelijk om een boeking te maken als je met een rolstoel reist; je dient daarvoor wel te allen tijde vóór het maken van een boeking contact met ons op te nemen.
Waarom je vooraf contact met ons dient op te nemen? Wij kunnen dit dan bij de uitvoerende reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij en/of accommodatie navragen.
Hoe lang van tevoren dienen wij een aanvraag te ontvangen?
We raden je aan om minimaal een maand voor vertrek contact met ons op te nemen. Wij moeten dan nog in overleg met de diverse partijen en hier gaat enige tijd overheen voor we terugkoppeling en goedkeuring hebben.
Veel accommodaties hebben daarnaast een beperkt aantal aangepaste kamers en dit is altijd o.b.v. beschikbaarheid. We raden in dit geval dus altijd af om last minute een vakantie te boeken.
Welke gegevens zijn er nodig voor een rolstoel aanvraag?
Hiervoor hebben wij minimaal de volgende informatie nodig:
- Is er een rolstoel of begeleiding nodig op de luchthaven?
- Is het mogelijk (zelfstandig) trap te lopen?
- Wat is het gewicht en afmeting van de rolstoel, is deze inklapbaar en wat is het type accu? ( indien van toepassing)
- Is een aangepaste transfer of kamer noodzakelijk?
Zijn er kosten verbonden aan een rolstoel aanvraag?
Houd er rekening mee dat de uitvoerende reisorganisatie voor het aanvragen van een medische essentie bij de accommodatie of aangepast transfer kosten in rekening kan brengen. Begeleiding op de luchthaven is veelal kosteloos.
Waarom moet ik vooraf contact opnemen?
Wanneer je boekt bij dé VakantieDiscounter is dit direct een definitieve boeking. Mocht een rolstoel aanvraag niet gehonoreerd worden en er bijv. geen geschikte kamers beschikbaar zijn, kan er enkel nog geannuleerd worden. Deze zijn altijd voor rekening van u als klant. We gaan – om jou eventuele kosten te besparen – daarom graag de mogelijkheden vooraf voor je na.
Na boeking kan het wel zo zijn dat er nog enkele formulieren ingevuld dienen te worden om uw aanvraag helemaal compleet te maken.